ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΦΗΣ;

 




   Οι προγραφικές ασκήσεις έχουν σκοπό να βοηθήσουν τα προνήπια και τα νήπια να χειρίζονται με ευλυγισία τον καρπό του χεριού έτσι ώστε κατακτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την γραφή των γραμμάτων.

  Το γράψιμο επηρεάζει την ανάπτυξη της αισθησιοκινητικής, αντιληπτικής και γνωστικής ικανότητας.

•Είναι πολύ σημαντικό να πιάνουμε σωστά το μολύβι με όσο το δυνατόν λιγότερη πίεση στους μύες.

•Το παιδί από τη στιγμή που αρχίζει να πιάνει στα χέρια του μολύβι περιμένουμε να περάσει όλα τα στάδια ώσπου να κρατήσει σωστά το μολύβι. 

•Είναι πολύ σημαντικό, γιατί βοηθάει στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και της γενικότερης ικανότητας του χεριού να πιάνει. 

•Μην ξεχνάτε ότι δεν πρέπει να πιέζουμε τα μικρά παιδιά να πιάνουν σωστά το μολύβι και να τα ζορίζουμε να το κρατήσουν όπως θέλουμε εμείς, αλλά να τους δίνουμε το χρόνο που χρειάζονται να προσαρμόζονται στο σωστό τρόπο κρατήματος του μολυβιού. 

•Αν το παιδί μάθει να κρατάει λάθος το μολύβι (επειδή το πιέσαμε να το κάνει νωρίτερα) το πιθανότερο είναι πως μετά δε θα μπορέσει να διορθώσει το λάθος κράτημα του μολυβιού.

👩‍🏫Τί μπορούμε να κάνουμε για να το βοηθήσουμε;

Για να μπορέσει ένα παιδί να πιάσει σωστά το μολύβι θα πρέπει να αναπτυχθούν οι μύες του στους ώμους και στα χέρια. 

•Προτρέπουμε λοιπόν τα μικρά παιδιά να παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες αδρής κινητικότητας, όπως μπουσούλισμα, σκαρφάλωμα, σπρώξιμο.

•Με αυτό τον τρόπο οι μύες στους ώμους και τα χέρια να δυναμώνουν και γίνονται πιο σταθεροί έτσι και το πιάσιμο του μολυβιού να γίνεται με τον σωστό τρόπο όταν το παιδί είναι έτοιμο.

•Να πιάσουν εύθραυστα αντικείμενα (δημητριακά, ζαχαρωτα κλπ) με τα δάχτυλα ή με τσιμπιδάκι, χωρίς να τα διαλύσουν.

•Να ζωγραφίσουν σε χαρτί κουζίνας (και όχι σε κανονικό χαρτί) χωρίς να το σκίσουν.

•Να φτιάξουν ντόμινο με όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια χωρίς να τα ρίξουν

•Να τοποθετεί αντικείμενα που βρίσκονται σε κάθετη θέση το ένα πάνω στο άλλο.

•Να ζωγραφίζει σε χαρτί που βρίσκεται όρθιο απέναντί του.

•Να χρησιμοποιεί πλάστη για να ισιώσει μια μπάλα πλαστελίνης ή το ζυμάρι. Τα χέρια να είναι ανοιχτά στο ύψος των ώμων και όχι κλειστά.

Μην ξεχνάτε πως το κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης και δεν πρέπει να το συγκρίνουμε ή χειρότερα να το πιέζουμε να κάνει κάτι για το οποίο δεν είναι έτοιμο.

 Κλείστε το ραντεβού σας για Συμβουλευτική Γονέων, Μουσικοκινητική αγωγή, Sensory Play μέσω μηνύματος ή email στο: vasilikibouzouni@yahoo.com

Edyourchild,

Βαλέρια Μπουζούνη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις