ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 



Πώς τα παιδιά μαθαίνουν να συνδυάζουν τις λέξεις στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίζουν προτάσεις;

  Σύμφωνα με τον Chomsky η ανάπτυξη του συντακτικού και της γραμματικής
εκπορεύεται από μία έμφυτη γνώση η οποία είναι εξειδικευμένη με την έννοια ότι αφορά αποκλειστικά και μόνο το συγκεκριμένο τομέα της γλώσσας.
Στάδια ανάπτυξης του συντακτικού
  • Ολοφραστικό στάδιο
Τα παιδιά
για ένα διάστημα χρησιμοποιούν συνδυασμούς χειρονομιών και φωνοποιήσεων για να αποδώσουν
δύο κυρίως επικοινωνιακές προθέσεις, την αίτηση και τη δείξη.Μια λέξη μπορεί να αντιστοιχεί σε μία
ολόκληρη φράση.
  • Οι πρώτοι συνδυασμοί λέξεων
Περίπου στην ηλικία των 18 μηνών εμφανίζονται οι πρώτοι συνδυασμοί λέξεων.
  • Τηλεγραφική ομιλία
Από την ηλικία των 24 μηνών+ τα παιδιά
αρχίζουν να σχηματίζουν προτάσεις γύρω από συγκεκριμένα ρήματα. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά χειρίζονται τη σειρά των
λέξεων προκειμένου να δηλώσουν τους διαφορετικούς ρόλους των
μετεχόντων σε ένα γεγονός και μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέα ρήματα σε νέους συνδυασμούς λέξεων.
  • Συντακτικές δομές του ενήλικου λόγου
Στην ηλικία 3 – 5 ετών τα παιδιά που μεγαλώνουν σε διαφορετικά γλωσσικά περιβάλλοντα αρχίζουν
να μαθαίνουν πιο αφηρημένες γλωσσικές δομές τις οποίες χρησιμοποιούν παραγωγικά.


Κλείστε το ραντεβού σας για Συμβουλευτική Γονέων, Μουσικοκινητική αγωγή, Sensory Play μέσω μηνύματος ή email στο: vasilikibouzouni@yahoo.com

Edyourchild,

Βαλέρια Μπουζούνη


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις