ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Πώς τα παιδιά μαθαίνουν να συνδυάζουν τις λέξεις στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίζουν προτάσεις; Σύμφωνα με τον Chomsky η ανάπτυξη του συντακτικού και της γραμματικής
εκπορεύεται από μία έμφυτη γνώση η οποία είναι εξειδικευμένη με την έννοια ότι αφορά αποκλειστικά και μόνο το συγκεκριμένο τομέα της γλώσσας.
Στάδια ανάπτυξης του συντακτικού
- Ολοφραστικό στάδιο
για ένα διάστημα χρησιμοποιούν συνδυασμούς χειρονομιών και φωνοποιήσεων για να αποδώσουν
δύο κυρίως επικοινωνιακές προθέσεις, την αίτηση και τη δείξη.Μια λέξη μπορεί να αντιστοιχεί σε μία
ολόκληρη φράση.
- Οι πρώτοι συνδυασμοί λέξεων
- Τηλεγραφική ομιλία
αρχίζουν να σχηματίζουν προτάσεις γύρω από συγκεκριμένα ρήματα. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά χειρίζονται τη σειρά των
λέξεων προκειμένου να δηλώσουν τους διαφορετικούς ρόλους των
μετεχόντων σε ένα γεγονός και μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέα ρήματα σε νέους συνδυασμούς λέξεων.
- Συντακτικές δομές του ενήλικου λόγου
να μαθαίνουν πιο αφηρημένες γλωσσικές δομές τις οποίες χρησιμοποιούν παραγωγικά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου